Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ten tylko wart nazwy człowieka, który ma pewne przekonania i potrafi je bez względu na skutki wyznawać czynem. – J. Piłsudski

Szkoła Podstawowa w Przytocznie

LOGOWANIE

W dniach 15-17.V.2019r. klasa 8 udała się na ostatnią już wycieczkę w obecnym składzie. Wyjazd rozpoczął się o godz.7 rano. Pogoda tego dnia naprawdę nas nie rozpieszczała. Było zimno i padał deszcz. Mimo tego, wszyscy uczniowie w dobrych humorach wyruszyli w tą podróż. W godzinach wieczornych dotarliśmy do Zakopanego. Tego samego dnia odwiedziliśmy Targ Regionalny pod Gubałówką, gdzie mieliśmy możliwość zakupienia pierwszych pamiątek. Następnie udaliśmy się do pensjonatu „Świdrówka” w Poroninie. Mimo zmęczenia po długiej podróży, byliśmy bardzo podekscytowani, nie mogliśmy doczekać się atrakcji dnia następnego.

Nowy dzień przyniósł nam wiele niespodzianek, jedną z nich była przepiękna pogoda. Najpierw udaliśmy się do nowoczesnego Muzeum Tatrzańskiego Parku Narodowego w Zakopanem. Jest to jedno z najstarszych i największych muzeów regionalnych w Polsce. Zgłębiliśmy tam naszą wiedzę o budowie geologicznej i "żywej" przyrodzie Tatr. Pod koniec zwiedzania, w specjalnej sali, przekonaliśmy się jak to jest, gdy spada na nas lawina. Różne efekty specjalne, takie jak: ruszające się fotele, błyskające światło i silne powietrze skierowane wprost na nasze twarze sprawiły że, chwilami brakowało nam tchu. Emocje były przy tym tak wielkie, że na całej sali było słychać nasze piski i krzyki. Następnie wyruszyliśmy na dużą skocznię narciarską pod Wielką Krokwią. Jednak najważniejszym punktem zwiedzania tego dnia była wyprawa nad Morskie Oko, a było to nie lada wyzwanie, bo musieliśmy pokonać 9 km pod górę w jedną stronę. Mimo bolących nóg i zmęczenia, dotarliśmy na miejsce, gdzie zobaczyliśmy największe jezioro w Tatrach położone na wysokości 1395 m n.p.m., otoczone przepięknym, ośnieżonym pasmem górskim. Z pełną satysfakcją pokonaliśmy trasę powrotną. Cały nasz wysiłek został nagrodzony przepięknymi widokami.

Ostatnim miejscem, do którego się wybraliśmy, była stacja narciarska na Polanie Szymoszkowej znajdująca się na grzbiecie Gubałówki. Na ten szczyt dotarliśmy krzesełkową kolejką linową, z której były niesamowite widoki na panoramę Tatr. Po tylu atrakcjach wróciliśmy na odpoczynek do pensjonatu. Tego wieczora nikogo nie musieliśmy przekonywać, że trzeba iść spać.

Ostatniego dnia naszej podróży za cel obraliśmy zwiedzanie Krakowa. Odwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, Groby Królewskie i podziwialiśmy ogromny Dzwon Zygmunta, który bije tylko przy okazji najdonioślejszych dla kraju i miasta wydarzeń. Następnie Traktem Królewskim doszliśmy do Rynku Głównego. Pod kościołem Mariackim wysłuchaliśmy słynnego hejnału Mariackiego, który grany jest co godzinę. Zobaczyliśmy także Sukiennice. Nie zabrakło także czasu na zakupienie pamiątek oraz lodów.Wycieczka nie mogła się oczywiście odbyć bez odwiedzenia legendarnego Smoka Wawelskiego.

W godzinach wieczornych dojechaliśmy do Przytoczna, z czego niekoniecznie byli zadowoleni uczniowie. Stwierdzili, że chcą wracać z powrotem. Te słowa świadczą o tym, że wycieczka była naprawdę udana. Dziękujemy p. Izabeli Wasilewskiej i p. Annie Pożarowszczyk za poświęcenie , wsparcie i opiekę podczas wycieczki.

Karolina Chmielewska

20190516 140441

galeria

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa im. Józefa Piłsudskiego w Przytocznie Rights Reserved.